Ledig stilling som teamleder til socialpsykiatrisk botilbud med fokus på recovery-orienteret rehabilitering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Finder du glæde og resonans i samarbejdet med udsatte borgere? Er du fagligt velfunderet – og kan byde ind i vores fælles faglige retning omkring recovery-orienteret rehabilitering – så hører vi meget gerne fra dig! 
 
Om os 
Botilbud Sneppevej i Stenlille er et socialpsykiatrisk botilbud bestående af to teams med i alt 40 borgere i alderen fra 20-80 år, som bor i egen bolig efter ABL §105 stk. 2. Vi yder støtte efter SEL §§83 og 85. Derudover rummer Sneppevej også en afdeling med 7 afklaringspladser efter SEL §84 og 3 akutpladser efter SEL §82c. Målgruppen er borgere med komplekse psykiatriske udfordringer, misbrugsproblematikker og større sundhedsfaglige udfordringer. Indsatsen består i en længerevarende recovery- og helhedsorienteret støtte, der muliggør at borgeren opnår et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt. I tværfagligt samarbejde løser Sneppevejs 32 medarbejdere de pædagogiske og sundhedsfaglige opgaver med og omkring vores borgere. Udover vores daglige arbejde med borgerne er vi også et uddannelsessted for pædagogstuderende og social- og sundhedsassistentelever.  
 
Særligt som teamleder hos os 

Som teamleder vil du indgå i et lederteam bestående af afdelingsleder og teamlederkollega. Stillingen er delt mellem ledelsesarbejde og administration samt praktisk deltagelse i det daglige borgersamarbejde i teamet. Vi søger en teamleder til team A aktuelt bestående af 26 borgere og 15 medarbejdere.  
 
Kerneopgaven for arbejdet på Sneppevej er;  
”Sammen med borgeren arbejder vi med at udvikle og vedligeholde ressourcer for den enkelte med borgerens livskvalitet og drømme for øje”  
 
Vores værdier 
Vi møder borgeren med troværdighed, engagement, åbenhed og anerkendende dialog. Vores indsatser tager afsæt i borgerens indefra-perspektiv, håb og drømme, og vi arbejder med udgangspunkt i ligeværdighed og gensidig tillid.    
 
Fælles fagligt fundament  
Vores fælles faglige fundament tager udgangspunkt i recovery-orienteret rehabilitering med særligt fokus på metoderne FIT og LA2. Vi er, i samarbejde med borgerne, i gang med at implementere og udfylde en trivselsmappe, hvor vi arbejder med en ”håb og drømmeplan”, ”trivselsplan” og ”mestringsplan”. Dette er med til at kvalificere vores samarbejde med borgerne og vores muligheder for at støtte op om den enkeltes recovery-proces.  
 
Vi tilbyder dig: 

  • En organisation, der arbejder med visioner og mål, og hvor fællesskaber er et vigtigt omdrejningspunkt 
  • Mulighed for at indgå i et særdeles spændende udviklingsarbejde omkring borgerne, idet vi er i gang med at implementere recovery-orienteret rehabilitering efter Socialstyrelsens principper. Dette indebærer ydermere løbende opkvalificering og intern/ekstern uddannelse i både FIT, LA2, VUM 2.0 mv. 
  • Ansvar for daglig drift og faglig udvikling i samarbejde med afdelingsleder og teamlederkollega 
  • En arbejdsplads der vægter et godt arbejdsmiljø med velkvalificerede og engagerede medarbejdere 
  • Engagerede borgere, som netop nu prøver kræfter med beboerråd og planlægning af temadage mv. 
  • En stilling med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder, herunder bl.a. løbende supervision og ledelsessupervision i centrets ledergruppe. 
 
Vi har brug for dig som: 
  • Har en pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse – gerne med efteruddannelse 
  • Har erfaring indenfor det socialpsykiatriske område 
  • Har gerne erfaring med og interesse for arbejdstidsplanlægning og tilrettelæggelse af vagtplaner 
  • Har flair for koordinering/planlægning og kan jonglere med mange forskelligrettede opgaver på en gang 
  • Har interesse for og gerne erfaring med ledelse 
  • Arbejder systematisk med faglig og organisatorisk udvikling, kvalitet og dokumentation 
  • Er optaget af at skabe de bedst mulige rammer for borgerne 
  • Er optaget af og finder det naturligt at prioritere sine medarbejderes trivsel og arbejdsmiljø 
  • Kan gå forrest og skabe fagligt følgeskab omkring løsning af kerneopgaven med udgangspunkt i borgerens ønsker og ressourcer bl.a. gennem synlighed og engagement 
 
Stillingen er på 37 timer fortrinsvis i dagvagt i hverdage og ønskes besat snarest muligt. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med relevant forhandlingsberettiget organisation. 
 
Ansøgningsfristen er den 08.08.24 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 14.08.24. 
 
Nysgerrig?  
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret afdelingsleder Louise Harkjær Christensen, tlf.: 2346 8407 mail: lharc@soroe.dk eller teamleder Theresa Johansen, tlf. 2127 6491 mail: thjo@soroe.dk 
 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Sneppevej 33, 4295 Stenlille

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076785

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet